TDF – det makalösa resultatet

Medans jag är och stickar som bäst i de trådlösa skogarna tänkte jag att vi kunde ta en liten kik på vad det faktiskt var jag spann under den stora Tour De Fleece touren. Jag överraskade mig själv flera gånger om med att lyckat ta mig igenom hela 900gram som resulterade i inte mindre än 2084 meter!!! Shit pomfritte alltså, och så här såg det ut innan jag satte tänderna i det hela:

tdf20121

Och resultatet: Citrus squezzer, 100gram ramboullet, 600meter. Tulip Overbloom, 100gram islandsull 172meter. Raw, 100gram ofärgat lin, 279meter. Sock Jazz, 60gram merino/nylon mix, 223meter. Golden oats: 425gram merino/corridale mix, 725 meter. Locks of a mermaid:125gram finull/gotland/silknoils/angelina, 85meter.

tdf20122
tdf20123

Inte dåligt eller hur? Jag är helt imponerad själv faktiskt! Trodde aldrig jag skulle hinna spinna så mycket på bara tre veckor. Men nu är jag helt slut i spinnarmarna så en helg fylld med stickning ska sitta helt fint. Kanske man skulle passa på att sätta stickorna i några utav dessa härligheter? Det tål minsann att tänkas på.
Högaktningsfullt, eddy
Lämna en kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

Kommentera

