stickade julekulor – ett projekt!

Goder eftermiddag symötesvänner!

Igår när jag slängde ett öga i min väggkalender insåg jag att det bara är 112 dagar kvar till jul och om jag känner dessa dagarna rätt kommer de svischa förbi likt jetplan i medvind. Därför är det alltså hög tid att sätta igång att sticka sig igenom några utav Arne & Carlos döläckra julkulor så man har ett litet lager då adventstiden börjar ticka in. Igår blev det två snyggingar beprydda med julgris och julblomma och jag stickar utav oidentifierad ull ifrån mormors aldrig sinande garnförråd. Dessutom tittade tofsvipan nyfiket in julkulsproduktionen och undrade om han kunde få sticka kulan med den galopperande renen. Ehh? Ja, det är klart han får! Han måste nog bara lära sig lite räta och aviga maskor först så inte den galopperande renen helt fråntas sin galopperande förmåga. Men detta initiativ måste helt klart uppmuntras, dokumenteras och förevigas. Jag lovar att delge er en hel novell i temat tofsvipans stickäventyr.
Högaktningsfullt, eddy

julkulor040912

Lämna en kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

Kommentera

