stickutflykt till tant kofta

Morsning, morsning alla eddysbloggprenumeranter. Idag har jag, lillaanna, emma och maria gjort något så eminent trevligt som en stickutflykt till tantkofta och hennes växthus. Jag tänkte vi kunde ta oss en liten kik på det…

Vi möttes upp på centralstationen iförda tjockt med hemgjorda ullkreationer. Det kan ju vara fasligt kallt i växthus.
tantkofta1

Väl framme var vi tokigt garnsugna och de oändliga koffertarna med underbart handfärgat garn gjorde ju inte att suget släppte direkt. Vi gick många varv, klappade, matchade och kände. Som små barn i godisbutiker!
tantkofta2

Tillslut så bestämde jag mig för sex hallonröda härvor i hennes fina angoraull, tre som gick i mörkare ton och tre i aningen mer orange. Dem ska jag sticka ihop med en tråd av varje till en fin pomgranatetröja. Ojojoj, vill börja nu på en gång!
tantkofta3

Efter mycket vel och tjatter sa vi tillsist hejdå och begav oss hemåt igen. Egentligen hade vi laddat för lite stick i växthuset men det var så fasligt kallt att fingrarna liksom inte alls tyckte att det var en god idé.
tantkofta4

Istället for vi hem till mig, bredde vörtbrödsmackor och stickade tills vi inte orkade mer.
tantkofta5

En typiskt fin dag helt enkelt. Och det bästa utav allt? Den är inte slut än! Snart dags att hoppa i duschen, finstassen och bege sig hem till lillaanna för middag, vin och sällskapsspel. Nice. På återseende vänner.
Högaktningsfullt, eddy

2 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen, kreativiteten är likt svalor som häckar

2 responses to “stickutflykt till tant kofta

Kommentera

