årets julekulor 2012

Godmorgon godmorgon alla eddysbloggprenumeranter.
Idag är det återigen symötestisdag och jag tänkte stolt visa upp resultatet utav det stora julekuleprojektet som påbörjades någon gång i höstas. Målet var 15 kulor denna jul något som blir uppnått så fort tofsvipan har stickat klart sin kula med den galopperande renen som då får sällskapa med mina övriga 14. Förhoppningsvis har jag alla 55 inom ett par år men det är allt en senare historia… Såhär ser de ut i alla fall. 14 stycken I röda, vita och gröna ull-rester från mormors gamla garnstash. Känns liksom nästan ännu bättre då på något vis. Vad tycker ni? Visst är det urtjusiga? Nu bara måste jag ju skaffa min alldeles första egna gran. Dessa kulor är ju för fina för att bara ligga i svampkorgen och drälla.
Högaktningsfullt, eddy

julekulor1 julekulor2

6 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

6 responses to “årets julekulor 2012

  1. Vilket arbete! Själv gjorde jag första julkula el som vi säger här uppe pumla, fick blodad tand :-) Så roligt är det, lagomt stort projekt såhär innan julen

  2. Vilka fina! Jag fick boken av Björn för ett par veckor sedan men jag har inte hunnit sticka några. Men jag har bläddrat i den och spanat in alla fina mönster :)

  3. Väldigt fina! Förstår att du är sugen på att inhandla gran nu :)

  4. De ser väldigt fina ut, härligt kattunge säkra i granen.

  5. Läckra!
    Även sådär i korgen tycker jag.
    Men du kanske ska göra en som du puttar in lite kattmynta/kattknart i? Så KANSKE du får ha de andra ifred :)
    Tror jag ska ägna julen åt att prova sticka några. (Såg ett mönster med påskkyckling tror jag om inte annat…)

Kommentera

