panikstickning

Julklapparna är inpackade och klara men trots detta pågår just nu en panikstickning i det eddyanska hemmet. Varför? Jo, enda sedan jag la rabarber på det underbara angoragarnet i härligt julrött hemma hos tantkofta har jag haft en fixide om att den ska bli klar så att jag kan bära den på julafton. När jag lade upp maskor den andra december var detta dock mer av en romantisk dröm, men ju längre projektet har fortskridit så har jag mer och mer insett att det faktiskt är möjligt. En utav anledningarna att det gått fort är att detta är stickningens motsvarighet till perfektion. Garnet är sådär underbart ljuvligt och dansar fram över stickorna, färgen är bara så himla mitt i prick och mönster är underbart designat, inspirerande och utmanande. Nu är det tre dagar kvar till jul och det återstår en hel ärm, mudden på ärm no1 samt en halsmudd. Håll tummarna hårt nu. Det kan gå!
Högaktningsfullt, eddy

20121220-223027.jpg

1 kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

One response to “panikstickning

  1. L

    Heja dig!
    Jag har själv panikstickat en sjal som jag skulle ha idag, sista dagen på jobbet före jul. (varför får man för sig sånt egentligen?) Den blev väldigt fin OCH klar, men krävde förstås uppsköljning och utspänning. Och så hann den inte torka till i morse. Suck!
    Jag önskar dig bättre lycka och utgår från att angora blir vackert även utan uppsköljning!
    L

Kommentera

