jag har påbörjat något stort..

Goddag, goddag alla fina människor där ute. Jag har haft tre febriga dagar här i starten på tjugotretton och har passat på att starta upp ett riktigt stort projekt. Och det är faktiskt inte blå blomman som man skulle kunna tro. Nej, det är är en urfin marimekko-inspirerad stickad klänning som jag varit förälskad i sedan första gången jag såg den, fast då fanns den inte som mönster… Typiskt. Men vet ni att snart finns den faktiskt som mönster! För just nu håller jag på att teststicka denna underbara klänning åt fina Kristin, kan ni tro så glad jag blev när hon frågade om jag ville haka på henne och hennes teststickargäng. Helt tokigt glad faktiskt!

mekko1

Min version stickas i bomull istället för i ull eftersom att jag vill använda den tillsammans med bara ben nu i sommar. Som accentfärg blev det en knallig korall som man blir glad av bara genom att titta på. Dessutom så är det nystan från min stash som jag inte kunde låta bli att lägga vantarna på förra sommaren då de reade ut utgående färger för 80pix för hela 10 nystan! Så bra så man nästan smäller av faktiskt. Önska mig lycka till nu, det här blir ett stort och utmanande projekt.
Högaktningsfullt, eddy

2 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

2 responses to “jag har påbörjat något stort..

  1. Wow vilket projekt, den klänningen kommer att bli helt underbar!
    Måste börja följa din blogg, hittade just hit via Maria. Tror jag klickat mig hit nån gång tidigare men glömt att bokmärka.

Kommentera

