visdomständer, halsplus och theorin

Hej kompisar. Idag är jag lite mör efter att ha flängt runt mellan olika vårdinstitutioner. Veckans feber förvandlades nämligen till halsont, som förvandlades till ont i käken och om det inte nog med att halva ansiktet svullnade upp så var smärtan så brutal att jag satte mig i telefonkö så fort vårdcentralen öppnade i morse. ”Det är nog halsfluss” sa de och jag for dit men blev nästan på stubinen ivägskickad med remiss till akuttandläkaren. Ingen hasfluss utan en inflamerad och bråkande visdomstand. Aj! Men nu är jag hemma, fylld med antibiotika och smärtlindring och ingen halsfluss var det och det kan man ju i alla fall trösta sig med =).
När jag var liten trodde jag förresten att det hette halsplus och orsaken till smärtan berodde på ett plus som fastnat i halsen och som skrapade mot kanten då man svalde =). Tur att man lär sig saker med åren eller vad säger ni? Nu är det i alla fall sträckläsning och sängläge som gäller för dagen och eftersom boken jag läser på just nu mest är sådär så tänkte jag tipsa om min förra avslutade bok istället, Theorins senaste – Sankta Psyko. Så läskigt hårresande att man nästan smäller av, ändå så vill man bara fortsätta bläddra och bläddra och bläddra. Läs den för katten, om ni inte redan har svårt att somna för jag har en känsla utav att denna bok knappast kommer att göra det hela bättre.
Ta hand om er där ute.
Högaktningsfullt, eddy

IMG_0075

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

