vårt kök

Godförmiddag alla därute som råkat svänga förbi. Igårkväll när jag skulle somna slog det mig plötsligt att jag aldrig visat bild på hur det blev i vårt kök efter tapetsering och hylluppsättning. Så kan vi ju inte ha det. Så jag knäppte en bild nu i morse, när julen dansat ut sånär som på min hemmagjorda juleljuskrona som firar fyraårsjubileum i år.

köket

Tapeten är Joseph Franks klassiker eldblomman som tofsvipan faktiskt fick (hör och häpna) övertala mig till att välja i sluttampen. Det ångrar jag inte en sekund. Den är döfin och helt perfekt i vårt lilla bondmorakök. Den höga kökshyllan r specialdesignad utav mig. Eller ja, det gick till så här att jag for till brädgården och sa åt dem att såga till en planka som var exakt 327centimeter lång och sedan målade jag den vit och skruvade fast den på hyllklackar. Men ändå! Den är hur bra som helst, rymmer massvis utav böcker, glasburkar med torkad svamp och chili samt den klassiskt orangale creuseten.
Sedan finns det ju alltid plats för pynt också. Som den lilla apoteksbyrån på köksbordet som rymmer diverse småattiraljer  mormors hemvävda löpare och mina vitblåa ljustakar. Eller som den hör karamellen, som jag hittade på loppis precis innan jul och bara inte kunde lämna kvar. Den är ju så tuff så man dånar!

IMG_0293

Så, nu vet ni hur det ser ut i rummet där jag befinner mig just nu. Köket är mitt favvis ställe så där tillbringar jag all tid jag kan, sitter med datorn eller stickar. Ha en härlig fredag och drick ett glas bubbel vettja. Det är ni värda.
Högaktningsfullt, eddy

3 kommentarer

Filed under kärlek och glädje är hemmets solsken

3 responses to “vårt kök

  1. Åh, vilket fint kök du har! Tapeten är helt galet snygg!

  2. …och jag som har sett den live kan bara instämma! Tapeten är fantastisk!

  3. Vilken MAKALÖS tapet! Flyttar in direkt.

Kommentera

