vad ska jag sticka 2013?

Godmorgon där ute i världen.
Jag har ägnat några dagar här att fundera över vad jag egentligen vill sticka under 2013. Borde jag ha några mål? Uppdrag? Utmaningar? Ja,  vad jag vill sticka kan jag omöjligt veta eftersom jag tenderar till att ständigt bli kär i nya mönster (ja säkert  två i veckan). Dessutom vill jag inte ha några begränsande mål typ ”jag-får-inte-påbörja-ett-nytt-projekt-innan-jag-maskat-av-två-gamla-ufon”. Nä, då blir jag motvals istället och vill lägga upp hundra projekt som jag bara stickar ett varv på vardera typ. Men istället så tänkte jag att det faktiskt är några saker som jag vill göra. Som jag vill ska bli till eller som jag vill ska bli klara. Dessa får bli mina mål för 2013. Och så får vi hoppas att jag i hamn tills den 31 december. =)

Mormorsruteprojektet:
mormorsruta
Det som påbörjades i februari 2011 och hade en rackarns fart i början innan jag blev SÅ less på den där virknålen och lade in den i ett mörkt skåp. Virkar jag bara en ruta eller två i veckan så borde ju faktiskt filten bli klar i år och rackarns vad snygg den hade varit i fotändan av min säng.

Koftor direkt från stashen:
garm
Har aldrig varit den som riktigt haft någon gedigen garnstash men efter garnlotteri i fattigskogen, loop  london, spinnmaraton och fina julklappar har jag plötsligt material till närmare 5 koftor. Det vore fint att 2013 sticka i varje fall två koftor direkt från stashen. Kanske en skir spetskofta det gammelrosa garnet från loop och min bohuskofta såklart!

Sticka ännu mer utav mitt handspunna garn:
handspun
Jag är inte jättedålig på att sticka utav mitt handspunna garn utan använder det ganska flitigt. Men jag skulle vilja använda det ännu mer! Sticka fler sjalar, mössor och vantar men framförallt fler koftor. Dock i och med mitt andra koftmål ovan så sätter jag istälelt som mål att jag ska sticka minst tre handspunna projekt i år. Det får gärna bli många fler men man vill ju inte ta sig vatten över huvudet. =)

Sådär ja, detta är tre mål som jag verkligen skulle vilja genomföra. Men det är också bara mål, alla mål når man inte. Stickning kommer alltid för mig att vara en njutning, min yoga som får mig att slappna av. Så vill jag sticka sjuttionio rätstickade disktrasor i bomull i år så gör jag ta mig katten det! Gott eller hur?
Nu far jag till finaste maria och sticka bort hela dagen. Hopp, hopp!
Högaktningsfullt, eddy

4 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar, läsvärd lektyr

4 responses to “vad ska jag sticka 2013?

  1. Det låter klokt! Jag vill inte heller sätta upp några krav eller förbud inom stickning, det ska ju vara till för avslappning och kreativitet. Fast jag behöver ju inte köpa galet mycket garn som jag inte gör något av för det :p

  2. Textila Erika

    Målsättningar är bra, tycker jag. Gjorde upp mål för 2012 och nästan alla lyckades jag uppfylla under året. Vissa har stryckits och andra har fått följa med på årets lista. Jag tycker det känns skönt att göra mål, som är utmanade tex jag ska lära mig en nya teknik inom virkningen eller att jag ska göra mer invecklade projekt.

  3. Hej låter som bra mål!

Kommentera

