Christmas heart socks

Godkväll, godkväll symötesvänner. Denna vecka har jag ett par hemstickade sockor att bjuda på. Inte dumt va?
Strax innan jul var bästa sjömanselin hemma hos mig på besök och med sig hade hon ett par dödsfina sockor med hjärtor på. Det var kärlek vid första ögonkastet och på självaste julaftonsmorgon rotade jag fram ett par restgarner ur garnkofferten och skred till verket. Mönstret heter hearty-stripy socks och jag har egentligen bara använt mönstercharten och inte övrig beskrivning. Eller knappt det förresten, jag ändrade ju lite grann med mina mellanräder med för att få dem precis så som jag ville ha dem. Varma och gossiga blev de i alla fall och någon gång i mellandagarna var de redo att träs på foten. Och såhär fina blev de! Helt tokigt nöjd faktiskt.
Högaktningsfullt, eddy

hearts3

4 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

4 responses to “Christmas heart socks

  1. Helt tokigt fina raggsockor!! Själv har jag lyckats sticka mitt första par för någon vecka sedan och är nu inne på andra paret :-)
    Gillar krukorna du bloggat om längre ner!

  2. Fina sockar Eddy , du gör alltid så fina saker!!

Kommentera

