klänningsprogress

Min klänning i bomull tickar på och växer sig något större dag för dag. När man sitter där med sitt 300maskors diagram och stickor 2,5 känns det dock som om det inte händer något alls, men vips så har det växt fram ytterligare en bullig blomma som vinkar glatt mot en. Nu har jag stickat ungefär en tredjedel utav det rundstickade partiet innan jag ska ta av för armarna och jag har faktiskt blivit lite kompis med bomullsgarnet som inte känns sådär hårt och trist längre. Jag är supernöjd med hur resultatet utvecklas och kommer vara barnsligt stolt över att springa runt i denna skapelse i sommar. En månad kvar nu tills teststickningen ska bara avmaskad och tjusig. Det känns faktiskt inte helt som en idiotisk tanke längre.
Högaktningsfullt, eddy

mekko2

3 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

3 responses to “klänningsprogress

  1. Mia

    Det kommer att bli såååå snyggt! (Är redan.)

  2. Alltså det här kommer ju bli världens vackraste klänning. Himmel vilket jobb, men HIMMEL vad värt!

  3. Det är så galet snyggt mönster!

Kommentera

