vem är det som fyller år egentligen?

God eftermiddag, god eftermiddag där ute i etern. Igår fick jag en stund till att prata i telefon med min kära mor. Vi samtalade om både det ena och det andra och vi bestämde oss att vi skulle passa på att ses då hon kommer hit till stan om två veckor. Då kunde vi ju passa på att ses hemma hos mormor, lösa lite korsord med henne och äta lite födelsedagsmiddag. Ytterst trevligt, svarade jag. Det gör jag gärna! Men vem är det som fyller år egentligen? Ehh.. det är ju du sa mamma och ja, det är ju faktiskt sant när jag tänker på det. Bara två små veckor kvar tills man alltså är 27. 27 år alltså. Hur gick det där till egentligen?
Högaktningsfullt, eddy

evelinis
såhär såg jag ut nyfyllda 26, redo att skrilla loss ordentligt på hedens isbana. Inte sådär fasligt stor skillnad måste jag ändå tillstå… skulle ju kunnat vara igår liksom.

Lämna en kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

Kommentera

