puls

Yes! Idag har jag varit ute i löpspåret igen efter nästan två månaders uppehåll av sjukdom och allt för mycket jobb. O that feeling! Två minus, strålande sol och nästan tomt i löpspåret var det och jag njöt för fulla muggar. I julklapp fick jag ett pulsband som man genom att fästa kring midjan kan koppla till iphone och sedan mäta hjärtslag per minut vilket ger en extra boost. Pulsträning är ju bara så kul! Och tillsammans med runkeeper kan man ju sedan räkna ut allt ifrån distans och kaloriförbränning till hastighet per sprungen kilometer. Så himla nördigt kul!

Nu peppar vi inför Göteborgsvarvet 2013 som jag tillsammans med 29 kollegor ska peppa varandra igenom i maj. Vi har fått silverstart och startar alltså direkt efter proffsen (känn pressen!) och det kommer vara massvis med roliga aktiviteter och kollegor längs med spåret  – allt i från dryckesstationer till partytält! Det kommer ju dessutom vara extra kul tänker jag om jag inte svimmar in i mål och därför är uppladdningen nu startad. Kring 100 dagar kvar att träna på är det alltså. Det fixar vi med lite disciplin =).
Högaktningsfullt, eddy

puls

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

One response to “puls

  1. Jag läser och stoppar sedan i mig en semla, omnomnom.. ;)

Kommentera

