det är något visst med stickning och lövmönster

Ett genomgående tema man kan finna i mina stickeprojekt, önskade stickeprojekt, eller stickeprojekt jag verkligen gillar är att de allt som oftast förekommer någon form av lövmönster. Jag tycker bara det är så fint! Myrtle var till exempel den allra första kofta jag stickade och jag är fortfarande helt kär i den! Och när jag fick höra att Alana Dakos skulle släppa en hel bok på temat Botanical Knits lagom till min födelsedag så visste jag att jag liksom bara måste unna mig att få hålla den i min hand. Alla mönster är ju bara så totalt fina! Än har jag inte lagt upp för något eftersom jag envist stickar vidare på min bomullsklänning men här är favoriterna som jag verkligen, verkligen måste få sätta stickorna i snarast:

botanicalknits
Den mörkbruna koftan med de ringlande vinrankorna står högst på listan. Den blev jag faktiskt så kär i att jag beställde garn till bums. Kanske var det tur att just det garnet jag ville ha var slut i lager och inte kommer komma fram på ett par veckor så jag kan ägna mig åt bomullsklänningen i lugn och ro. Mina två andra måste-måste-göra-nu-projekt är den lilla gröna lövbaskern och de fina sockorna med små kottar på. Kärlek! Och jag kan säkerligen rota fram något garn ur den stora garnkofferten som passar fint. Ja helt enkelt en riktig eddy-bok som jag verkligen lääängtar efter att få sätta stickorna i. Allt är bara så himla fint! Tack Alana.
Högaktningsfullt, eddy

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen, kreativiteten är likt svalor som häckar

One response to “det är något visst med stickning och lövmönster

  1. H

    Baskern såg verkligen fin ut :)

Kommentera

