min syrenblomsbasker

När jag var på Loop i London i september hittade jag två helt magiska härvor, mjuka som vinden och en blandning utav alpacka, silke och cashmire. Det var handfärgat i de mest magiska färger och valet föll på två härvor i samma färger som syrenbuskar. En som bladen och en som blommorna. Utav den syrenblomslila har jag nu stickat en tunn vårbasker med spetskrona som jag är säker på kommer användas flitigt i vår. Den är så mjuk och len mot knoppen att jag nästan svimmar. Mönstret heter egentligen Saint Michel och finns att hitta på ravelry och det bästa av allt är att jag har halva härvan kvar till en matchande halstrade eller värmande pulsvärmare. Det är riktigt fint det.
Högaktningsfullt, eddy

20130226-065006.jpg

20130226-065032.jpg

1 kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

One response to “min syrenblomsbasker

  1. Åh, den är alldeles underbar!

Kommentera

