ledighetsfredag

Igår gick jag äntligen på lite långledigt efter flera tuffa arbetsveckor. Såklart passade jag på att inviga det hela med världens bästa ledighetsfredag med vänner jag tycker så mycket om. Vi kikar…

Startade dagen med en riktig proteinbomb med kvarg, valnötter och hallon. Jag behövde all energi jag kunde uppbåda.

20130302-081238.jpg

Sedan var det dags att kasta sig ut i löpspåret. 1.2mil i 5.45tempo är jag tokigt nöjd med med 77dagar kvar till

20130302-081538.jpg

Väl hemma igen kom fina Maria på besök med dödsvackra gerberor. Tänk att man far så söta vänner alltså!

20130302-081651.jpg

Jag stickade vidare på mim bomullsklänning som faktiskt är i sluttampen, Maria på en urfin spetströja

20130302-081820.jpg

Vi stickade å stickade och jag drömde mig bort i sticktidningar till nästa projekt som nog får bli en Lobelia i solgult tantkofta-garn.

20130302-082031.jpg

Sedan blev det kris och panik och jag fick åka in en snabbis till jobbet..

20130302-082140.jpg

När det var färdigjobbat mötte lillaanna upp mig i lobbyn och vi for hem till mig och drack bubbel och lagade vegetarisk paj.

20130302-082320.jpg

Sedan stickade vi bort resten av kvällen och jag bytte stickning från bomull till handspunnen ull. Dessutom fick jag vrålfina försenade födelsedagspresenter inköpta ända bort på srilanka. Tack fina!

20130302-082549.jpg

Ja, och sedan var det hög tid att gå och lägga sig eftersom vi skulle upp urtidigt nu i morse. Bästa sängkatten Gunhild var såklart inte sen att haka på.

20130302-082756.jpg

Ja, så såg gårdagen ut. Helt tokigt bra faktiskt. Nu vankas en helg av nycirkus, hotellfrukostar och långpromenader i Vigelandsparken. Vi hörs kompisar!
Högaktningsfullt, eddy

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

One response to “ledighetsfredag

  1. H

    Åh vad lyxigt att ha stickande kompisar! (och en katt ;))

Kommentera

