en ny liten sommarkofta på gång

Hej kompisar. Nu har jag syndat. Jag har lagt upp för ett nytt projekt INNAN jag är klar med bomullsklänningen! Ops. Men i mitt försvar berodde detta på att bomullsklänningen var allt för stor att ta med på bussen upp till Oslo i helgen och något måste jag ju ha att sticka på dessa hela tre och en halv timme. Så det fick bli en ny liten sommarkofta som jag varit kär i sedan första gången jag såg den – i fina tidningen PomPom Quaterly jag fick prenumeration på i födelsedagspresent från finaste tofsvipan. Lobelia heter koftan i mina drömmar och ett udda nystan utav bästa tantkoftas handfärgade angora var precis vad som behövdes för ett perfekt giftemål mellan garn och mönster. Och att jag dessutom fått anledning att inviga mina nya helt underbara signaturestickor med mitt eget monogram gör att jag aldrig vill lägga ifrån mig denna stickning. Men jag är stark. Nu är det sluttampen på klänningen som gäller som förhoppningsvis kommer bli klar kring helgen. Spännande!
Högaktningsfullt, eddy

lyxstickning

7 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

7 responses to “en ny liten sommarkofta på gång

  1. Åh! Den kommer bli superfin!! Det ser man allaredan! Underbar färg till på köpet!=0)

  2. Åh, färgkvaliteten. Himmel vilket garnsug jag får.

  3. H

    Härlig gul! Ska bli spännande att se klänningen :)

  4. NinaBF

    jag var bara tvungen att surfa in och få lite inspiration och som vanligt blev jag inte besviken!!! Heja heja och grattis i efterskott! =o>

  5. Koftan är ljuvlig. Har just lagt upp till en jag också, men min blir grön.

  6. Den kommer att bli riktigt fin tror jag :)

Kommentera

