några dagar på landet

hej kompisar. jag tillhör den skara människor som ska tillbringa påsken på arbetsplatsen men lyckliga jag fick istället fyra dagar ledigt nu i veckan. Då passade vi på att åka upp till sommarhuset, där kan man liksom bara gå och dra, göra det man vill och njuta till fullo. Det skulle jag säga är den perfekta uppladdningen inför en hård jobbhelg. Kika här så får ni se själva:

IMG_1969
Bara man åker över bron så hamnar man i någon slags lunk.. sedan bär det raka vägen över Tjörn och vidare ut på Orust.

IMG_2151
Man kunde sitta ute i solen på verandan mitt på dagen och lyxighetssticka. Och vad passar då bättre än att lägga upp för ett nytt projekt i 100% kashmir? Alltså det är så mjukt!

Skärmavbild 2013-03-29 kl. 18.37.17
Gunhild fick också vara med ute på verandan för att uppleva känslan av avkoppling. Dock var det lite väl läskigt tyckte hon och kopplade hellre av inne i soffan i hemmets trygga vrå.

IMG_2027
Två löpturer på 1,2 mil vardera fick vi också till. Rackarns vad härligt det är att springa är ute. Utefter hagar, i tysta skogar och med härligt ren och avgasfri luft i lungorna. Gillart!

IMG_2045
Och så gick vi härliga promenader tillsammans ner till havet såklart. Då inser man hur fint livet är alltså.

IMG_2153
Och på kvällarna lagade vi den mumsigste mat vi visste. När jag fick bestämma blev det rödspätta med riven pepparrot och skirat smör, när tofsvipan valde blev det hemtrillade köttbullar.

IMG_2136
Och som om allt detta inte vore nog så avslutades varje kväll med en dansande brasa i kaminen. Det är allt bra fint ute på landet alltså. Jag önskar jag kunde bo här jämt!

Men nu är det dags att  kvista ner till jobbet. I helgen har jag nattskiftet men med denna formidabla uppladdningsvecka så ska ju inte det bli till några problem. Vi hörs hör ni. Glad påsk till er alla.
Högaktningsfullt, eddy

3 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

3 responses to “några dagar på landet

  1. Glad Påsk,
    själv är jag ledig from idag, i veckan var jag på jobbet och såg till ”de små”.
    Nu är det dags att ta hand om de ”stora” med äggletning och lammstek…
    Varma hälsningar
    Karin-Ida

  2. Men vad är det jag ser öppet vatten å sandstränder!!! Fusk, här uppe i norr är det snö snö å ännu mer snö… Lite lycka då vi sett asfalt på vägarna de skrapat bort snön ;-) Glad påsk på dig!!

  3. Men åh, så mysigt! Jag vill också bo så!

Kommentera

