Hej Gunnel, det var länge sen

Idag har jag gjort något jag inte gjort sedan jul. Jag har dragit fram min gammelrock Gunnel för lite njutbart spinneri såhär på självaste påskafton. På spolen sitter det numera en handfärgad merino-kashmirblandning som är som ren kärlek mellan fingrarna och jag njuter för fulla muggar. Jag tror att de nio veckorna med bomullsklänningen har försatt mig i någon slags lyxfiberfrosseri vilket jag tycker är helt klart försvarbart. Dessutom så är jag totalt värd lite ego-euforisk stickning just nu. Så det så.
Högaktningsfullt, eddy

20130330-171311.jpg

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Hej Gunnel, det var länge sen

  1. njut på nu ska jag laga påskmiddag!

  2. H

    Häftigt att kunna spinna sitt eget garn :) Hade tyckt det var helt rimligt om all stickning var ego-stickning!

  3. Jag har ju också blivit med en gammal spinnrock nu, så jag måste ju fråga någon med lite erfarenhet. Har du ”nya” tillbehör till din spinnrock, typ spolar och sånt eller klarar du dig med det som fanns?

    • eddysblogg

      Å vad kul! Grattis! Jag har några extra spolar som inte tillhör min rock egentligen men sim fortfarande inte är nyproduktion. Dock så använder jag dem inte så värst mycket. Tycker det duger fint att spinna två 50grams härvor istället för en stor:)

Kommentera

