färga-fläta-spinna-twinna

God morgon, god morgon kära symötesvänner. Tisdag återigen och denna helgen har här hemma har gått i ullens tecken. På lördagsschemat stod färgning som sedan på söndagen då ullen torkat förvandlades till spinning. Jag valde crazy-bananas-färger för jag tänkte att det skulle bli ett par riktiga gladsockar men jag vet inte nu jag.. Det blev ju så himla bra att jag kanske vill ha en helt tokig kofta istället? Fast då måste jag färga mer, och att få samma nyanser ännu en gång är nog ett mission impossible, men man kan ju alltid försöka… Nåväl, bollywood har jag döpt färgkombon till i alla fall och jag är helt enkelt löjligt nöjd. Bollywood liksom.
Högaktningsfullt, eddy

Färga…
bollywood1

Fläta…
bollywood2

Spinna…
bollywood3

Twinna…
bollywood5

20 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

20 responses to “färga-fläta-spinna-twinna

  1. Jag förstår att du är löjligt nöjd! Såå snyggt garn!

  2. Textila Erika

    Fantastikt garn du färgat och spunnit! Jag är grön av avund! :D

  3. Så vackert garn, förstår att du vill göra mer.
    En säkert korkad fråga. Flätan är det bara för att vara ”rädd om” ullen eller spinner man från flätans sida på något sätt?
    Hälsningar Fröken Slöjd

    • eddysblogg

      Jag flätar den både för att den ska bli enklare att förvara, inte ska Tova sig och för att jag även oftast spinner direkt från flätan. Dock ej denna gång eftersom det är fraktalspunnet

  4. Yum! Den där flätan hade jag gärna spunnit av!

  5. Fia

    Jättefint garn. Kardar du ullen innan du spinner den?

  6. underbart! det där skulle jag vilja prova på någon gång!

  7. Fantastiskt fin! Vad använder du och färgar med?

  8. Oh mamma! Vilket underbart garn! Ett GLAD-garn!!

  9. Du har gjort det IGEN. Skitsnyggt är det minsta man kan säga.

  10. Sara S

    Wow, så snyggt, helt klart koftämne! Annars får du lägga fötterna på bordet ofta så att sockarna syns ;-)

  11. Godis! Har du hunnit sticka provlapp än`

  12. Wow, vilket glad garn!! Klart det ska bli en Eddy-kofta!

  13. Nej men oh, helt fantastiskt ju! Hur coolt som helst!

  14. H

    Kommer bli en riktigt härlig kofta! :) Perfekt till sommaren.

  15. Men WOW vad läckert! Gör en kofta, eller en hel dress!

Kommentera

