riot of turqouise

Godkväll, godkväll härligt underbara symötesvänner. Idag har jag haft en riktigt god ledighteslyxeridag och har därför ägnat mig åt andra saker än internätet varpå detta inlägg blivit något sent. Men icke att förtrösta, nu är det ju dags och jag tänkte vi skulle kika in mina urtjusiga sockor Riot of turqouise. Se bara så fint!

riotofcolors1

Mönstret är från boken Around the World in Knitted socks av Stephanie van der Linden och det är en sån där bok man typ vill sticka nästan alla mönster från. Just dessa är från Marocko och jag är lite extra förtjust i den skruvade lilla uppläggningskanten och den riktiga färgexplosionen. Valde ett bortglömt nystan knalligt turkost fabelgarn samt resterna från mina havsblå Esthersockar som jag stickade för nästan precis ett år sedan. Ändå en relativt snabb sockstickning med tanke på alla färgbyten och jag njöt verkligen av att se mönstret växa fram. Jag vill med all säkerhet sticka ännu mer från den här boken och näst på tur blir nog Brussles Lace, Kilim eller Listen to your Wanderlust. Fast inte just nu. Nu är stickorna redan fulla med en massa andra spännande och superroliga projekt. Men vem vet, sedan kanske det blir ett par sockor till till samlingen…
Högaktningsfullt, eddy

riotofcolors2

5 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

5 responses to “riot of turqouise

  1. Superfina, som alla andra sockar du stickar!

  2. H

    Härliga sockar! Klickade in på länkarna också och de Kilim var ju hur fina som helst!

  3. Hur snygga som helst. De ser väldigt svåra ut.

  4. Dom blev riktigt snygga! Spännande med en lite annorlunda uppläggningskant!

Kommentera

