Finhelg

Helgen har varit en riktig finhelg av sällan skådat slag. Vi kikar tycker jag:

Lördagen började med att jag packade ihop tofsvipan samt min arbetskamrat karolska och hennes Johan och begav mig till pustervik där det pågick en designmarknad ala London style

20130429-104448.jpg

Efter någon timmes kikande på fina ting och en liten avstickare på myrornas begav vi oss iväg för att äta en mumsig trädkramarlunch på Two Little Birds

20130429-104636.jpg

Sedan var det hem och plantera om pelargonerna som stod på schemat innan det var dags att svida om och bege sig ner till Lorensbergsteatern där porter-Christian väntade med två biljetter till Galenskaparnas 30årsfest!

20130429-104851.jpg

Och efter att vi skrattat så vi kiknat i nästan tre och en halv timme gick vi till Bon för att skratta lite till. Bubbel är nämligen en obligatorisk avslutning på varje anständig kväll.

20130429-105116.jpg

Dag två var det stickfrukost på sockersöta Le petit med podcastmaffian som gällde.

20130429-105235.jpg

Helt plötsligt var klockan eftermiddag och det var dags att spatsera hem till pappsen för lite födelsedagsmiddag.

20130429-105332.jpg

Där bjöds det på årets första grill och vi skrattade tills klockan blev sent. En riktigt tokigt bra helg helt enkelt.
Högaktningsfullt eddy

2 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

2 responses to “Finhelg

  1. Dom där skorna och tightsen är underbara!
    Vilken fin helg du verkar haft!!

  2. Jenny-Ann Svensson

    Det låter som en väldans bra helg. Skrev till dig för ett tag sedan , att jag ville försöka mig på en Lobelia. Tack för inspirationen, nu är jag igång. Och än så länge verkar jag klara av det. ( jag var skeptisk ) tack också för er pod : ) // Jenny-Ann

Kommentera

