i mitt vardagsrum finns inga gardiner

Jag har bott i min lägenhet i ungefär tre och ett halvt år och jag har inga vardagsrumsgardiner. Ungefär ett halvår från inflytt gick jag i alla fall med bestämda steg och införskaffade mig en gardinstång så jag hade något att hänga upp gardinerna i. Men hängde jag upp några gardiner? Nej, istället hängde jag upp en röd ballerinatutu med tusentals lager av frasig volang mestadels för att jag inte hade någon annanstans att hänga den. Efter ett tag blev den ackompanjerad utav en tjusigt svart cylinderhatt och ytterligare något år senare en förtjusande svandunsboa från det glada förr i tiden. Och sådär tre och ett halvt år senare så har jag kommit till insikt med att vem sjutton behöver vardagsrumsgardiner när man har en röd ballerinatutu, en cylinderhatt och en äkta svandunsboa att bepryda sin gardinstång med? Förmodligen ingen..
Högaktningsfullt, eddy

ballerinatutu151111
Ibland plockar jag ner tutun och bepryder mig själv istället. Till exempel då man ska gå på cirkusfest i Mexico City tillsammans med en zebra. Då är det typiskt bra att ha en tutu så nära till hands.

1 kommentar

Filed under kärlek och glädje är hemmets solsken

One response to “i mitt vardagsrum finns inga gardiner

  1. H

    Haha vilket roligt inlägg :) Vi har bara fungerande gardinstång i sovrummet, vilket är tur eftersom vi inte har persienn eller rullgardin! Och ett av fönstrena i vardagsrummet. Man vill ju inte bli av med för mkt av ljuset :>

Kommentera

