ett matruchkabeprytt sticknings-set

Alltså jag fick plötsligt sådan enorm lust att släpa fram symaskinen istället för att provpacka backpackväskan denna ledighetsdag och ut på andra sidan ett par timmar senare kom tre tjusiga små delar i mitt numera nya och snyggaste sticknings-set. Vi kikar tycker jag:

IMG_2878

Två projektpåsar blev det minsann och även ett förvaringsfodral till mina stickor och andra små pinaler. Matruchkabeprydda såklart vad trodde ni? Den stora projektpåsen fick sig en släng utav det lappteknikssug jag gått och känt de senaste dagarna och är dessutom stor nog för en sjal eller en kofta. Inuti har den silikigt foder som enkelt går att knyta ihop med tjusiga sidenband.

matruchkaväska3

Den lilla väskan är triangulär och har prickigt foder och ett mellanlager för extra stadga. Här får det plats en sockstickning, en vantstickning eller kanske en liten stickad överraskning. Pricken över i är en dovt turkos dragkedja jag fyndat på farmorsvind och ett blomstrande sidenband.

matruchkeväska2

Så kunde jag såklart inte hålla mig ifrån att sy ett stickfodral också trots att jag egentligen aldrig använt ett sådant. Här gick jag loss med tyger och band i härliga färger och man kan sätta sina pinaler i två våningar och sedan fälla ner matruchka-locket. Passade även på att sy en liten minibörs också som man fäster med kardborreband på insidan av fodralet. Tänkte att det kunde vara praktiskt med en liten förvaring för stickmarkörer, kabelstoppare, säkerhetsnålar, knit-pronycklar och allt annat livsavgörande en stickare bär med sig.
Jag har haft en riktigt supertoppen dag framför symaskinen idag och jag är urnöjd med mina nya stickningskompanjoner. Nu ska jag bara fylla dem med ulliga stickningar också sedan är jag ready to go =).
Ha en härlig symötestisdag allesammans!
Högaktningsfullt, eddy

7 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

7 responses to “ett matruchkabeprytt sticknings-set

  1. Så fina, allihopa! Har du kommit på vad du ska packa med för stickning på resan?

  2. Otroligt fina! Duktiga du!
    Och så påminde du mig att jag MÅSTE fixa någon bättre förvaring för alla gamla rundstickor, så de kan ligga utsträckta och inte behöver ”kokas” före användning…

  3. Gud så fina de blev! Har helt kommit av mig i mitt syende…

  4. Hm, mycket fina, fick lite ideer där!

  5. Jättefina, härlig tyger och färgkombinationer.

  6. Men gudars, sååå snygga! Älskar matruchka-tyget!

Kommentera

