tack du underbara okända människa som vände hela min dag!

När man kommer hem från ett långt semestrande kan det ju ibland vara lite mycket saker att ta tag i och styra med när man väl kommer tillbaka till jobbet igen. Denna vecka har varit nästintill tokigt tokig med arbetstimmar på en sisådär tretton-fjorton timmar per dag för att hinna ikapp med allt. När man då åker hem, fredag kväll för att äntligen ta helg med ögonlock tunga som bly är man inte sådär jättemycket för världen. Man vill mest dra ner persienen och sova tills man vaknar som sig själv igen. Men mitt i allt detta, när man stiger av på sin busshållplats och en vilt främmande människa utbrister: Men å vilken helt underbar sjal du har på dig! Det kan nog vara den finaste jag sett. Ja, då är det som om generatorn till batteriet går igång igen och man får en oanad energi, ja till och med en superkraft som får en att flyga ovanför gatstenarna medan man med världens största leende får ur sig ett tack. Och sedan är man pigg igen, och man kan inte sluta le det där fåniga leendet hur mycket man än försöker.

Och just idag så hände det just lilla mig när jag behövde det som allra mest. Tack du underbara okända människa som vände hela min dag. Alltså verkligen tack.
Högaktningsfullt, eddy

solution270613
min fina handspunna, handfärgade och handstickade solution-sjal som var orsaken till dagens uppmärksamhet. nu älskar jag den till och med ännu mer!

3 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

3 responses to “tack du underbara okända människa som vände hela min dag!

  1. Så underbar sjal och vilken härlig människa som bara så där spontant strödde rosor över dig och din sjal.Det är du verkligen värd.Ha en skön helg.

  2. Mia

    Vad härligt! Och jag håller med, den sjalen blir man verkligen glad av!

  3. Vilken fantastiskt människa! Och hen har ju rätt, sjalen är ju helt underbar!

Kommentera

