TDF 2013 etapp 1- M&M

I samband med Tour de France arrangeras även spinnarnas motsvarighet – Tour de Fleece i stickvärlden. I likhet med deras cyklingsetapper trampar vi på varje dag som touren varar men egna mål att nå eller inspireras av. Förra året spann jag massa! 900 gram närmare bestämt. Så blir det nog inte i år, men jag ska se till att försöka få spunnit lite varje dag jag har möjlighet och beta av några gram i alla fall.
Först ut blev ett underbart topsband i en blandning av polwarth-kamel som jag fått utav fina annannan i en swap. En ren fröjd att spinna och efter lite velande blev den fraktalspunnen och räckte till 348 meter a 100 gram. Ett garn som påminner mig om M&M. Det ska nog bli en riktig gladsjal tror jag. Hur går det för er med spinneriet?
Högaktningsfullt, eddy

TDF12013

9 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

9 responses to “TDF 2013 etapp 1- M&M

  1. Fia

    Jättefint. Var kan man köpa topsband?

  2. Så snyggt!! Ni gör en fantastiskt podcast! Så kul att lyssna på!

  3. NinaBF

    Måste bara säga att jag blir alltid lika glad när jag läser din blogg! O vilken underbar klänning du lyckades få till! Ha en bra dag! =)

    • eddysblogg

      å vad glad jag blir av att höra detta! tack! jag blir alltid lika glad av att läsa dina fina kommentarer=)

  4. Underbart!!
    Någon form av topsbandstutorial skulle storligen uppskattas :)

    • eddysblogg

      tack=)
      vet inte riktigt vad du menar med topsband-tutorial… jag köper mestadels färdigkammade topsband som jag färgar själv och sedan spinner. kör jag på opreppad ull brukar jag karda, inte kamma och då blir det ju kardflor, inte topsband. har ingen erfarenhet utav att göra egna topsband tyvärr så kan nog inte hjälpa dig med det tyvärr. mitt hetaste tips är youtube=) lycka till!

  5. Kristina Boman

    Tre frågor.Vad betyder fraktalspunnen???? Och vad är M&M. Och var kan man köpa färgade topsband. Tack för en jätte jätte fin blogg!!!! Det är avkoppling och inspiration att sätta sig ibland att kolla lite bloggar.Jag är tant men inspireras av er unga också med liknande intressen som jag har. kristina

  6. Så sjukt snyggt det blev!

Kommentera

