en sagolik värld rakt in i örat!

Å jag måste bara berätta om en helt magisk liten finess som jag älskat från dag 1. Lagom till Tour de Fleece startade fick jag en prova-på-prenumeration på storytel, en liten app som du laddar in på din mobil och sedan vips får tillgång till alla världens böcker (ja, nästan i alla fall). Man kan spara böcker i sin bokhylla, söka bland tusentals författare, streama direkt eller ladda hem för att lyssna i off-line-läge. Ända sedan denna lilla manick landade i min mobil har jag lyssnat maniskt och jag bara älskar den! Den är som skapad för människor som vill sticka och läsa böcker samtidigt. Det enda möjliga lilla sandkornet bakom ögonlocket skulle kunna vara att en vanlig prenumeration när min testmånad är över kanske är lite i det dyraste laget…. Men det får jag bekymra mig om när jag gratistestat klart. Just nu vill jag bara lyssna på massvis med böcker!
Högaktningsfullt, eddy

storytel2013
dessa tre böcker ligger just nu i min bokhylla redo att slukas. böcker är smarrigt!

6 kommentarer

Filed under eddy vill ha och kanske till och med har skaffat sig

6 responses to “en sagolik värld rakt in i örat!

  1. Jag har haft det ca 1år och jaa guld värt. Använder den jämt, när jag stickar, bakar, åker buss, låg på sjukhus och när jag ska sova sätter jag den på ”insomning” x minuter.

  2. Camilla

    Jag skulle inte kunna leva utan mitt Storytel. Började för några år sedan när jag långpendlade per bil och även om jag inte gör det nu och inte utnyttjar det på samma vis så kan jag inte vara utan. Man ”läser” många böcker som man kanske aldrig hade testat dessutom. Hos mig så är både en roman och en personligutvecklingsbok igång jämt. :-) Används mestadels i bilen, vid symaskin, när jag stickar eller påtar i trädgården.

  3. Jag fick prova det för några år sedan med Buzzador, men då var det helt nytt och det var innan smartphonens tid och då var det helt enkelt helt värdelöst dåligt. Kul att det fungerar bättre nu :)

  4. Visst är det fantastiskt. Jag brukar ha den under sommarmånaderna för att kunna lyssna på böcker både i bilen och på stranden och självklart när jag stickar. Läser man mycket är nog egentligen inte 189 kr/mån så dyrt. Tänk om du skulle köpa alla de böckerna du hinner läsa/lyssna på varje månad.

  5. Åh vilket bra tips! Jag älskar att sticka och läsa samtidigt, men har inte helt kommit in i lyssnandet. Men nu kanske? Bokkudden tror jag finns på bokia, man kan också beställa den från http://www.bookseat.se/ .

  6. Storytel – I löööv it!
    Jag kan nog inte tänka mig att nånsin säga upp prenumerationen, jag lyssnar jämt, verkligen hela tiden. Städa, sticka, rensa land, träna, laga mat och för att få vara i fred ibland ;)

Kommentera

