med kallvattenfärg i högsta hugg

Ja då har jag fyllt på garnkofferten ytterligare (som att det behövdes) med det härliga ullgarn vi kallvattenfärgade på Öland för en knapp månad sedan. Jag har aldrig kallvattenfärgat innan utan endast syrafärgat i kittel eller micro så det var kul att prova på en ny teknik. Busenkelt var det också och det var riktigt praktfullt att se alla de underbara härvorna som mina stickvänner skapat hänga på tork ute i solen.

handfargatolandsgarn3

Jag satsade som vanligt på riktigt krispigt färgglada härvor och blev så förtjust i vissa utav dem att jag ville klä mig i dem direkt. Inget tålamod för sticktid först här inte =)

handfargatolandsgarn2

handfargatsolandsgarn1

Så nu har jag alltså sex underbara härvor i olika tjocklekar redo att sätta stickorna i. Det gröna sockgarnet har jag redan mönsterplaner för och jag har även tänkt så långt att det aprikosa och stålblå garnet längst ner i hörnet ska få umgås ihop i framtiden. Men vad det blir utav det till slut det får framtiden utvisa. Jag brukar ju kunna ändra mig några gånger på vägen =)
Högaktningsfullt, eddy

3 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

3 responses to “med kallvattenfärg i högsta hugg

  1. Fina och pigga eddyfärger!

  2. Så himla fina garner! Och dom är verkligen du :)

  3. Helt underbara färger… Modigt med dem valen själv är jag ibland lite för försiktig… Lisa

Kommentera

