Hong Kong Pearl

God eftermiddag, god eftermiddag. Idag är det symötestisdag och det slog mig helt plötsigt att jag inte visat upp min allra senaste tillskott i mitt mönster-stall, nämligen Hong Kong Pearl. En liten vacker tingest jag både stickade och konstruerade under mitt besök i Hong Kong i början av juni. Vill ni kika?

hongkongpearl1

Hong Kong Pearl är en liten sjalett med en bård av silkig spets som alltid stannar på plats, för det är inte bara en sjal. Det är även  en halskrage som löper runt om hela halsen, en alldeles egen cowlette alltså =). Jag har stickat den utav Jaipur Silk Fino, 100% mullbärssilke i en härligt pärlemoskimrande nyans som var en födelsedagspresent från lilla anna. Och det räcker med 190 meter, sedan har man 110 meter kvar på sin härva att sticka något annat fint med.

hongkongpearl4

En liten pärla i min mönstersamling som jag är sådär lite extra stolt över helt enkelt. Och för den som är sugen på  att ha en egen liten Hong Kongs-pärla runt halsen så kan man införskaffa sig mönstret genom att klicka här. Jag hoppas att ni ska tycka om det lika mycket som jag.
Högaktningsfullt, eddy

4 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

4 responses to “Hong Kong Pearl

  1. Ja det är de verkligen tack, och tack för er häliga podcast.
    Shawletten är riktigt fin, grattis.

  2. åhhh , vad vacker den var

Kommentera

