tänk om jag kunde bli en riktig författare

Jag har alltid skrivit. Alltid. Så länge jag kan minnas, eller i alla fall har kunnat skriva. Det har varit dagböcker, kluriga texter, dikter på rim eller omgjorda julsånger. Det har varit tal, små teaterpjäser, miljontals brevvänner och ett ihärdigt bloggande. Jag har skrivit saker jag är extra stolt över som exempelvis min magisteruppsats eller fullkomligt obegripliga stycken som en liten text om en flygmaskin jag skrev en gång i en vänthall. Ja, jag har faktiskt till och med skrivit en riktig bok en gång. För fem år sedan ungefär och som ligger undangömd och lite bortglömd i min dator och liksom väntar på att jag ska ägna min kärlek åt den igen…

Under sommaren har jag träffat många otroligt inspirerande människor. Jag har också funderat mycket på vad som är värdefullt i mitt liv. Vid vilka tillfällen jag mår sådär löjligt bra att jag bara vill stanna tiden och befinna mig där för alltid? Vad gör jag då och vilka är där med mig? Och vad stoppar mig egentligen? Och vips hade jag anmält mig till en författarkurs. En riktig författarkurs. En dröm som länge legat ouppfylld på en hylla i mitt huvud och bara väntat. Sex veckor på distans ledd utav riktiga författare och universitetslektorer. Den börjar idag och jag har egentligen inte anmält mig för att bli en författare, utan bara för att få en spark i baken att ta upp det där skrivandet som jag tycker är så vansinnigt roligt att jag knappt kan sluta när jag börjat. Nya infallsvinklar, tips och platser för inspiration av duktiga och erfarna människor. Och skulle man någon gång i framtiden få möjlighet att ge ut en egen bok så är det grädden på moset som skulle avslutas med ett glädjeskutt i höjd med Holmenkollen. Men det får framtiden utvisa..
Högaktningsfullt, eddy

Creative-bookshelves-7

6 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen, kreativiteten är likt svalor som häckar

6 responses to “tänk om jag kunde bli en riktig författare

  1. Heja dig! Jag håller med om att det är fantastiskt att skriva och att hänge sig åt orden som rinner ur fingrarna på en. Förstår att du kommer att få massor med inspiration och driv när du går kursen! Lycka till

  2. Mia

    Åh vad spännande och kul!
    Nån slags skrivarkurs vill jag också gå en dag. Lycka till!

  3. Spännande! Lovar att läsavartenda litet ord!

  4. Så märkligt, precis detta hade jag och Johan ett långt samtal om igår, att man borde skriva en bok. Jag skrev väldigt mycket när jag var yngre, men efter gymnasiet har det inte riktigt funnits utrymme. Hoppas kursen blir rolig och att du får utveckla ditt skrivande! :)

  5. Vad spännande! Hoppas att den kommer att ge dig mycket :)

  6. Oj så roligt!!! Att gå en skrivarkurs är något jag också vill göra en dag!! Vem annordnar din kurs och vilka författare håller den?

Kommentera

