garnkampen mot cancer

garnkampenmotcancer

Nu kommer ett viktigt inlägg. På förra helgens garnkalas fick jag äran att träffa Anneli som tillsammans med några härliga vänner kommit på den briljanta idén att sticka färglada armband för att stödja cancerfonden. Med två gram färgglatt bomullsgarn och en udda knapp skapar de sina tokfina armband, och från att ha startat med att sälja på sina arbetsplatser återfinns nu armbanden i flera små butiker runt om i landet. För minst trettio kronor (men man får betala hur mycket man vill) blir armbandet ditt och alla pengar går oavkortat till garnkampens egen insamling på cancerfonden eller barncancerfonden. Och vet ni att de har redan lyckats samla ihop över 7000:-.
Om du är sugen på att bidraga så kika in på tjejernas hemsida för mer information om hur man går tillväga och lyssna in senaste avsnittet av stick with us podcast där vi intervjuar just Anneli.  Och sprid budskapet för sjutton! Jag och Maria hade äran att få välja oss dessa tjusiga armband under garnkalaset och enda sedan dess bär jag mitt äppleband på min handled och berättar om det för alla som både vill och inte vill veta. Häng på garnkampen du med vetja!
Högaktningsfullt, eddy

2 kommentarer

Filed under läsvärd lektyr

2 responses to “garnkampen mot cancer

  1. Vilken fin ide! Det skulle man göra här nere i Österrike också!! Kanske kan börja inom svenskkontingenten!

  2. Det är en super super bra idee !! jag har börjat göra några o idag donerade jag mitt första belopp …
    några vänner miste tragiskt nog sin mamma i helgen i denna sjukdom dom fick idag vars ett armband jag kommer göra fler o sprida det … hade en idee att även göra lätt virkade / stickade nyckelringar ett ypperligt sätt att märka sina nyckleknippor med personliga o inte alls tunga eller hårda …
    tack för detta initiativ o att ni sprider detta vidare !!!

Kommentera

