bondbröd och andra förnödenheter

bondbrod151110

Idag steg jag upp med tuppen i tron om att jag jobbade morgonskift. Men icke sa nicke, kvällspasset stod nedskrivet prydligt i kalendern och vips hade jag en hel dag till godo att göra massa nödvändigheter på. Och oj vad jag har varit produktiv! Jag har diskat, stickat lite, skickat iväg några viktiga men segdragna mail, jobbat med min författarkurs, stickat lite till, vikt tvätt och vinkat av tofsvipan som flugit till Italien. Och så har jag bakat bondbröd. Jag kan knappt minnas när jag bakade bröd senast, vilket är totalknäppt med tanke på att jag liksom ALLTID bakade allt mitt bröd förr. Köpebröd fick liksom inte ens komma in i lägenheten under hot. Men ibland kommer livet i mellan och det är aldrig försent att vända en negativ trend. Hembakat bondbröd here I come again!
Högaktningsfullt, eddy

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

One response to “bondbröd och andra förnödenheter

  1. Mm hembakat bröd, det är gott, kanske jag skulle satsa på igen också! Tack för tipset!!

Kommentera

