vad stickar jag på just nu egentligen?

Vad stickar du på egentligen eddy kanske ni undrar? Jojjomen just nu har jag fem busroliga projekt på gång som det varvas om och om igen om vartannat. Och så här ser det ut på mina stickor:

PASTICKORNA120130821

Jag stickar vidare på tofsvipans julklapps-islandströja. Jag är klar med kroppen och ska sätta tänderna i ärmarna nu innan jag får sticka det roligaste – oket. Det ska bli en Afmaeli i tjusigt handfärgat tantkofta-garn som han själv har valt ut under en utflykt till växthuset i våras.

PASTICKORNA220130821

Min egen effervescence som jag påbörjade på sticklägret på Öland har nu växt så det förslår. Bara knappkant, halskant och montering kvar innan jag kan svänga runt i den på heltid. En riktig lyxstickning med ett handfärgat merino-silke från dye for yarns och en lagom stor signaturesticka.

PASTICKORNA320130821

Jag stickar även på en mjuk och fluffig sjal i lyxblandningen merino-alpacka-kashmir. Det ska bli ett nytt hittepå och kanske förhoppningsvis också ett mönster så småningom. Men just nu njuter jag bara av fluff mellan fingrarna i en mjukt gräsgrön färg som jag köpte på Loop i London förra hösten.

PASTICKORNA420130821

Igår lade jag även upp en sprillans ny sjal, också den i favvogarnet angorett, då en helt ny idé plötsligt ploppade upp i huvudet. Bäst att smida medan järnet är varmt och hittills bådar det gott vänner. En riktig gladsjal blir det minsann.

PASTICKORNA520130821

Fast allra mest virkar jag faktiskt mormorsrutor. Jag har kommit in i ett riktigt stim och det där lilla nyårslöftet om att få filten klar till det nya året verkar närmare än någonsin. Och tänk vad tjusigt det kommer bli när det är klart!
Vad stickar ni på just nu?
Högaktningsfullt, eddy

4 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

4 responses to “vad stickar jag på just nu egentligen?

  1. Lia

    Vad härliga saker du stickar och virkar på!

  2. Härliga projekt Eddy! Ska bli skoj att beskåda när de är färdiga!

  3. Vilka härligt färgglada projekt du har på gång! Jag har precis påbörjat en Emelie i Easyknits Timeless Tweed, i gult :)

  4. Åh, den mormorsrutefilten kommer att bli grym!

Kommentera

