en helg på landet

Helgen har jag tillbringat här, hemma hos fina sjömanselin som bor i en gård på landet.
sjuntorp1010913

Under helgen har vi hängt med hennes får…
sjuntorp2010913

…gjort gedigna loppisfynd…
sjuntorp3010913

…och ätit massvis med tokgod mat ute på altanen.
sjuntorp4010913

Vi har även passat på att klippa ett utav hennes värmlandsfår, mitt livs första får klippning. En riktigt fin upplevelse. Tofsvipan var också med på ett hörn och fick den äran att bära fåret, som förresten heter steken, till frisörstolen.
sjuntorp5010913
sjuntorp6010913

Vi har även gett oss ut på en härlig kantarell-letar-safari ute i skogen.
sjuntorp7010913

Skörden var aningen skral men naggande god precis som alltid!
sjuntorp10010913

Och på landet är det fortfarande sommar. Denna urtjusiga ängsbukett fick följa med hem i svampkorgen och står nu och myser på mitt köksbord.
sjuntorp9010913

Och så har vi ju stickat såklart. Massor har vi stickat. Så mycket att jag glömde fota. Däremot så passade jag på att fota elins tokinspirerande garnhylla som gav massvis med nya uppslag och där de handspunna garnerna ligger och glänser på rad. Så himla mycket fint! Och alltså förstå vilken lycka den dagen jag har plats med en egen garnhylla att trava upp alla mina nystan i. Längtan alltså!
sjuntorp8010913

Helt enkelt en underbar helg precis som alltid då man är ute hos elin och hälsar på. Och så energigivande! Den energin som man får av landsluft, stickning och sköna vänner är helt klart oslagbar. Borde vara en obligatorisk huskur lite då och då tycker jag =)
Högaktningsfullt, eddy

3 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

3 responses to “en helg på landet

  1. vilken helg Eddy! fåret, det är ju helt bedårande!

  2. En så underbar helg du haft!!=0) Härligt att få fyllas av ny inspiration och ladda batterierna!

  3. Åh, vad mysigt det ser ut att vara! Jag är lite avis ;)

Kommentera

