romerska bågar

God eftermiddag symötesvänner. Idag tänkte jag med stolthet visa upp en utav mina senaste stickkreationer, nämligen sjaltuben jag kallar romerska bågar. Vi kikar:

rivington1

Mönstret heter rivington designat av Kirsten Kapur och stickas runt som en tub där man kan välja storlek utefter om tuben ska gå att sno en, två eller tre gånger om halsen. Jag gjorde den största =). Det är ju trots allt ändå höst alldeles snart.

rivington2

Den är stickad i två tantkofta-garner, den bruna är hennes bfl och den clementinfärgade den välkända filisilken som också har typ den snyggaste färg jag någonsin sett! Vilken lyster. Det var också därför sjalen tog mig ett tag att göra klart. Då kroppen var färdigstickad och jag kommit en bit på borden blev jag plötsligt osäker. Den blev ju tokfin men förtjänade inte det där clementinfärgade garnet ÄNNU mer uppmärksamhet liksom? I en kofta eller så..? Efter någon månads funderande stickade jag ändå klart den och om jag är glad att jag gjorde det. Den blev ju bara tokfint höstig och härlig att vira flera varv om sig. Dessutom så kan man ju alltid köpa mer clementinfärgat garn om det skulle krisa =).

rivington3

Kroppen är stickad med enkeltråd medan jag dubblade garnet för spetskanten. Detta för att öka fallet och för att jag ville få spetskanten att framhävas ännu mer. Det är ju liksom den som är drottningen i detta mönster och hur toksnyggt är det inte att den är mosstickat förresten?
Detta är helt klart en ny höstfavorit och det skulle inte förvåna mig om jag stickar fler utav dessa i framtiden. Ett superhärligt mönster med ett annorlunda maskmönster i kroppen och jag har ju en liten svaghet för flerfärgade sjalar. Håller förresten på att maskar av en sådan just precis nu. Men mer om det en annan gång.
Högaktningsfullt, eddy

10 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

10 responses to “romerska bågar

  1. Det var en fin sjaltub och vilka härliga färger.

  2. Vilken härlig sjal med härliga färger :)

  3. Jättesnygg, och färgerna var verkligen fina ihop!

  4. Japp, den ska du vara stolt över!
    Verkligen jättefin höstig å härlig!

  5. superduper fin eddy, som allt du stickar!!

  6. Snyggt! Verkligen en höstsjal!

  7. Verkligen kanonsnygg… Du passar otroligt bra i färgerna…

  8. Så himla fin! Den är verkligen du :)

  9. Den blev verkligen toppenfin! :)

Kommentera

