Islandur!

Jag vet inte riktigt hur jag ens ska börja beskriva all den magi jag upplevde under min islandstur. Det finns liksom inte nog beskrivande ord i det svenska språket. Det enda jag är riktigt säker på är att jag måste åka tillbaka. Snart. Helst på sommaren, med grova kängor, vandringsryggsäck och matkåsa. Gå ostört en vecka genom Landmannalaugur och bara riktigt få ta in att sådana platser faktiskt finns på riktigt. Det måste jag liksom bara göra.

Så jag suger på Islands-berättar-karamellen några dagar till och under tiden får ni njuta utav en bild. En bild i isländsk storm, precis på gränsen mellan två vidunderliga kontinentplattor. En bild bland vulkansten och de varma källornas självlysande vatten som såg näst intill radioaktivt ut i sin isblå intensiva färg. Och ånga, överallt denna ånga som ryker upp ur marken och bara tar andan ur en. Island är helt enkelt magiskt.
Högaktningsfullt, eddy

islandur

4 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen, på äventyr i andra länder

4 responses to “Islandur!

  1. Vet du Eddy, Island är ett av mina mål att åka till här i livet också. Fast jag vill rida på en liten snäll islandshäst över det magiska landskapet!

  2. Ser ut som du har en riktigt härlig vecka i Island… Underbart…

  3. Oj, Island! Dit vill jag också åka! Känns lite som ett sagoland.
    Tack för kommentaren i min blogg!

  4. Margareta Nilsson

    Island, som jag drömt om sen jag var 10 år och läste om Surtsey. För några år sedan reste jag äntligen dit och det var precis så sagolikt som i mina drömmar. Lyckliga du som också fått åka dit!
    Kram, Annas mamma

Kommentera

