The Chubby Juggler gör premiär på syfestivalen!

Hej mina underbara vänner. Idag har jag något roligt att berätta.
Min splitternya sjal ”The Chubby Juggler” gör idag sin premiär på Syfestivalen i Borås! Det känns så tokigt kul och spännande att det bubblar inom mig nu. I Tantkoftas koffertar kan man under helgen köpa garn-och-mönster-kitt i all världens glada cirkusfärger och sticka sig en egen liten knubbig jonglör att trivas ihop med. Garnet är handfärgat av talangfulla Tantkofta såklart och samma härligt fluffiga angora-merinoblandning som jag stickat originalsjalen utav. (Mer info om sjalen finns här om man vill). Lite extra roligt är det också att detta är mitt allra första mönster som både finns på svenska och engelska. Glädjeskutt för det alltså och ett stort varmt tack till alla mina tokduktiga teststickare som hjälpt mig med att få klart mönstret i tid. Ni är ovärderliga!
Så passa på att kika förbi Tantkoftas koffertar på syfestivalen vetja. Hon har massvis med tjusigt att kika på och den som kommer dit på lördagen kanske även springer på mig i syfestivalsvimlet. Det håller jag tummarna för =)
Högaktningsfullt, eddy

Pst, från och med nu på söndag den 29e september kommer mönstret även finnas på ravelry. Klicka bara här =)

thechubbyjugglerpattern

9 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen, kreativiteten är likt svalor som häckar

9 responses to “The Chubby Juggler gör premiär på syfestivalen!

  1. Bellis

    Gu’ va kul! Finns den med på Syfestivalen i Älvsjö också? Jag ska dit då till Tant Koftas monter så då kanske det blir ett köp!

  2. Så himla roligt, Eddy! Sjalen är verkligen så fin!

  3. Lina

    Jag gillar redan sjalen utan sina bollar, men jag vill ändå göra klart :)
    Har kört fast på sjalen… Kanske bara är trött och att det går bättre när jag sovit några timmar, men jag skriver ändå och frågar.
    Jag ska sticka jongleringsbollen: 1 rm, 1 omslag, 1 rm, omslag, 1 rm och omslag.
    Sedan ska jag vända arbetet och sticka dessa sex maskor igen, men då börja med att lyfta första maskan med garnet framför.

    Hur ska detta gå till då sista maskan på varvet är ett omslag?
    Tack för ett fint mönster!

  4. Jag klappade på sjalen måååånga gånger på Ransberg… gillades – drömde… drömmer än… ;) Fortsätter med det… Men, ska bli av någon gång, lovar… ska bara först….. … …
    Må så grankott…
    Bim HD

  5. Hej jag har samma fråga som Lina och nyfiken på hur ni löst detta?

Kommentera

