The Hula Hoopers

Hej alla underbart fina!
Jag vill börja med att tacka och buga för alla fina ord och lyckönskningar jag fått över min Chubby Juggler. Jag rodnar! Det är verkligen så himla kul! Och ett stort tack till världens bästa tantkofta. Mer talangfull kvinna får man leta länge efter. Så vad finns det för bättre sätt att fira en mönster-succé än genom att göra ett till? Damer, herrar och cirkusentusiaster: Möt The Hula Hoopers!

hulahoopers1

The Hula Hoopers är ett par sockor stickade i glada och spralliga cirkusfärger. Tå, häl och den lilla rockrings-volangen är i en färg och och resten utav strumpan i en annan. Så knalliga färger som möjligt så klart =). Just detta garnet heter Qualitas Sock och var trist och vitt innan jag lade vantarna på det och stoppade ner det i färggrytorna. Det rosa är färgat med syrafärg och det gröna ett resultat från min kallvattenfärgsbonanza på Öland i somras.

hulahoopers2

Sockorna är stickade från tån och upp och hälen görs med hjälp av förkortade varv. Det går åt ungefär 55 gram totalt till dessa i storlek 36. Mönstret är dock väldigt enkelt att anpassa efter flera storlekar, i alla fall längdmässigt. Men även spetsmönstret är ganska elastiskt så den med extra breda kalle-anka-fötter behöver nog inte oroa sig=).

hulahoopers3

Precis idag startar teststickningen för The Hula Hoopers och det finns ett par platser kvar för den som vill haka på. Så fort den är klar och allt är redigerat och uppdaterat så kommer man såklart att kunna hitta mönstret på ravelry. Hoppas ni blir lika glada utav dessa sockor som jag, det verkar ju bestämt bli en liten cirkuskollektion utav det där =)
Högaktningsfullt, eddy

Pst, teststickningen är nu full. Stort tack till alla er som varit villiga att ställa upp för att hjälpa mig. Ni är stjärnor!

5 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

5 responses to “The Hula Hoopers

  1. Söta och färgglada! Mönstret ser avancerat ut.

  2. Kul och annorlunda än det man vanligen ser på stan. Heja dig!

  3. Så fina, väldigt mycket Eddy!

  4. Snygga sockor och fantastiska skor!

Kommentera

