vajert!

Godmorgon, godmorgon till er alla denna krispiga lördag. Hoppas ni vaknat med solsken i blick. Idag tänkte jag vi skulle kika på en väldigt smart pinal, nämligen blockningsvajrar som äntligen kommit i min ägo!
Jag vet inte varför det dröjt så långt in i min stickkarriär för mig att skaffa dessa. Kanske för att man bara kan beställa dem, och eftersom det inte är ett stickrelaterat företag så kikar man liksom inte in där. Eller kanske för att vissa saker liksom bara ibland inte blir av. Det var i alla fall när en dam på stickbutiken nere i backen arrangerade en sambeställning som jag äntligen slog till och nu när de är mina så bara älskar jag dem!

blockningsvajjrar1

Mina är beställda från skåne hobby och jag vet faktiskt inte om man kan beställa dem någon annan stans ifrån. De är av kolfiber vilket gör dem böjbara och följsamma efter den from du vill att stickningen faktiskt ska blockas i. Jag beställde även T-pins som jag nålar fast kolfiberstaven med när jag fått den form jag vill. Nu behöver helt plötsligt inte alla mina sjalar ha spetsuddar (även om det också kan vara fint såklart)! Fantastiskt eller hur. Invigde dem gjorde jag på min halvcirkelrunda Chubby Juggler och det är alltså hemligheten till den fint rundade kanten =).

blockningsvajjrar2

Och såklart måste även mina T-pins få bo snyggt då de inte används. Den tjusiga kaninburken jag fick i present av tantkofta och petrao garnkalaset inhyser nu hundra små nål-krabater. Det ska vara fint att vara stickare.
Nej nu måste jag ila iväg. Jag tänkte tassa på en boksignering av nya stickboken älskade kofta. Ha en härlig lördag!
Högaktningsfullt, eddy

13 kommentarer

Filed under eddy vill ha och kanske till och med har skaffat sig

13 responses to “vajert!

  1. Yvonne

    Smart, såna ska jag nog beställa! Vilket underlag har du när du blockar?
    Har du tips på något som är bra och som tar liten plats?
    Jag har stickat en sjal och vet inte ”var” jag ska blocka den….
    Hälsningar Yvonne

    • eddysblogg

      jag använder pusselmattor i skumgummi för barn. de är lätta att packa ihop och tar ingen plats. har köpt dem på biltema =)

  2. intressant det där känner jag inte till! hur används de egentligen?

    • eddysblogg

      man trär in vajern i det stickade och kan sedan böja den i den form man vill och säkrar den sen med t-pins. superkäcka faktiskt =)

  3. Därifrån beställde jag oxå i somras. Bra pris i attans vad finnt det blir efteråt!

  4. Maria

    Varför har du inte beställt själv? Har de ändrat leveranserna? Jag beställde ju mina därifrån för två år sen och då var det jättebilligt.

    • eddysblogg

      Det är fortfarande billigt. Men i bland blir ju vissa saker helt enkelt inte av förrän man får en spark i baken:)

  5. Det här måste jag skaffa. Hur många köpte du?

  6. Jag gillar verkligen bubbelkanten på din sjal!
    Tack för grattiset :-)

  7. Elenore

    Hur långa och hur tjocka var de? Såg att de hade flera tjocklekar och längder

    • eddysblogg

      Hej. Mina är 1 meter men jag minns inte om de är 1mm eller 2mm tjocka tyvärr eftersom det inte var jag som beställde. Sorry!:)

  8. Jag har också varit sugen på såna länge men jag har liksom inte fått tummen ur.

Kommentera

