jag ska spinna till månen och tillbaka!

Det var länge sedan jag spann. Jag har faktiskt inte spunnit sedan Tour De Flecce slutade i juli. Men den sista veckan har jag känt ett enormt sug att få tillbringa lite tid på tumanhand med min gammelrock. Och idag fick jag äntligen möjlighet att trä om den (eftersom jag har en liten Gunhilds-katt-marodör här hemma med ett lika stort garnintresse som matte och som har tuggat av varpen) och sätta mig bakom hjulet. Och herrejisses vad kul det var! Jag spann och spann och spann och vips hade jag spunnit ett helt topsband till ett tjusigt sjalgarn som kanske skulle kunna passa till en julklapp. 70% BFL-ull och 30% seashell var blandningen, handfärgad av mig såklart, och såhär stiligt blev det. Jag kallar den för sjöjungfrustjärt.

amermaidstail

Och när jag ändå var igång hittade jag två andra hanspunna härvor jag liksom glömt bort att visa upp. Den översta kallar jag Stjärnbilder och gavs bort i present till en spinnkompis. Den består av lyxblandningen 50% tussahsilke, 50% merino och var mjuk som ett moln. Härvan på den undre bilden är inte mindre än fyra stycken faktiskt och fibern är den lite strävare ullen massam som var en ren fröjd att spinnna. Självfärgad även den och de ska nog få pryda ett ok på en kofta någon gång i framtiden tror jag. Jag kallar dem för Sjögräs. Och visst anar jag en röd tråd bland mina handspunna kompisar… eller turkos-blå rättare sagt =)

contellations

seaweed

Nu ska jag söka igenom fiberkofferten på jakt efter nya fiber. Jag vill just nu helst spinna till månen och tillbaka!
Högaktningsfullt, eddy

2 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

2 responses to “jag ska spinna till månen och tillbaka!

  1. Åh vad fin ditt seashellgarn blev! Jag har ett topsband liggande här som jag färgade i somras, men blev inte helt nöjd med den gröna färgen. Din är mycket finare, kanske skall jag färga om det och sen se till och få det spunnet :)! //Maria

  2. Vilka fina garner du spunnit! Jag blev också extra pepp på att spinna för ett par dagar sen efter ett uppehåll. Det är så himla rogivande.

Kommentera

