hösten av unn!

Den här hösten känns liksom lite extra regnig. För att råda bot på detta har jag gjort detta till hösten av unn. Tända lite extra ljus till frukost, baka lite scones, göra grytor som puttrar på spisen mest hela dagen och sticka en massa i extra tjusigt garn. Vi har också passat på att njuta av lite större saker denna höst. Förrförra veckan var vi tillexempel en dag ute på Stenungsbaden Yatch Club som ligger utanför Göteborg. Här avnjöt vi spa-ritualer, bubbelpool ute på terassen med utsikt över havet och god mat. Men allra mest lyxigt var bara att ligga på sängen i vårt nästintill kungliga rum (tack fina människor på Stenungsbaden), småprata och titta ut över en stormande hackefjord. Vi kom genast överens om att vi åker dit snart igen, det ligger ju faktiskt nästgårds.

unn07112013a

Det var förrförra helgen. Förra helgen däremot begav vi oss till Scandinavium för att kika på den där konserten jag längtat efter sedan jul då jag gav biljetterna till mig själv i julklapp. Fantastiska Lars Winnerbäck som hängt med mig som storfavorit sedan jag gick i högstadiet och bara var ett litet frö. Sedan dess har jag gått på nästintill en konsert varje år och det blir liksom aldrig tröttsamt. Bara bättre och bättre och ännu bättre. Årets konsert var väldigt fin och har ni inte hört nya albumet Hosianna så tycker jag ni ska införskaffa detta bums. Det är helt enkelt för bra för att missa.

unn11072013

More to come!
Högaktningsfullt, eddy

Lämna en kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

Kommentera

