stickfest i väst 2014!

Hej alla tjusiga eddysbloggprenumeranter.
Igår släpptes programmet till nästa års upplaga utav stickfest i väst som återigen hittar tillbaka ut på vackra och mysiga Grötö. Jag kan dessutom stolt presentera att jag har fått den stora äran att leda inte mindre än två kurser under detta fantastiska stickevenemnag. Tjoho! Jag är så himla glad, stolt och lite ivrigt pirrig på samma gång. Det ska bli så himla spännande!

Kurserna just jag kommer hålla i kallas ”sticka sockor nedifrån och upp med Judys Magic Cast On” samt ”sticka efter engelska mönster”. Dessa ligger båda på söndagen och kommer innehålla precis det som rubriken avslöjar. Workshop nummer 1 innehåller instruktioner om hur man stickar sockor på mitt favoritsätt = nedifrån med den smarta uppläggningen Judys Magic Cast On som man alltså inte behöver montera ihop i tån sedan. Vi går även igenom tåökningar och hur man sedan jobbar sig vidare på sin socka. I Workshop nummer 2 går vi igenom de engelska stickförkortningarna och begreppen man stöter på i engelska mönster och sedan tänkte jag att vi jämför den svenska och engelska versionen på ett utav mina sjalmönster för att få en bra överblick.

Mer information om dessa och alla andra fantastiska workshop hittar ni på stickfestivast.se. Anmälan öppnar den 14/1 och jag har redan hittat ett par som jag själv tänker anmäla mig till. Av erfarenhet tänker jag verkligen hänga på låset och anmäla mig snabbt som tusan för platserna brukar gå åt blixtsnabbt, ett tips även till er om ni är sugna på någon kurs. Hoppas ni ska tycka detta ska bli lika kul som jag! Jag längtar supermycket efter ett par dagar på vackra Grötö nu. Jag hoppas vi ses där =)
Högaktningsfullt, eddy

workshopssiv2014

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen, kreativiteten är likt svalor som häckar, läsvärd lektyr

One response to “stickfest i väst 2014!

  1. Hej! Vad kul att du vill vara med och tävla hos mig. Extra kul eftersom jag nu också hittat till en blogg jag inte haft koll på förr! :)

Kommentera

