en liten julklapp till mig själv kan man säga

Hej allihop. Äntligen första december eller hur!
Jag har börjat pynta så smått här hemma med adventsstjärnor i överskott och egengjorda julgrupper. I veckan ska det fyllas på med mer pynteri i form av tomtar, ljus och julmusen. Något annat jag just precis gjort är att  klicka på lite vacker och handfärgad ull och garn, lägga ner det i min digitala varukorg, skriva i min adress och skicka i väg ordern. Just precis. För något som thanksgivinghelgen i USA har tradition på stavas nämligen REA. Från och med black friday brukar företag erbjuda väldigt bra deals i får jag anta förhoppning om att folk ska spendera mindre tid med familjen och mer i shoppingtagen, något som jag även sett sprida sig bitvis till Sverige på senare tid. Jag passade i alla fall på att beställa såväl handfärgad ull i glada färger och handfärgat garn i underbara hösttoner från två små indieföretag jag länge varit väldigt sugen på att prova. Och jag skickade det faktiskt direkt till hotellet vi ska bo på när vi landar i New York om tre veckor för att spara frakt. En liten julklapp till mig själv kan man säga =)

Handfärgat garn från Unwind Yarn Company i tre olika tjocklekar och varav den guldgula egentligen är en worsted och har meter nog till en hel kofta.
unwindyarntreat2013

Och lite handfärgad ull från Fat Cat Knits i alla möjliga tokiga färger jag blir glad av och vill spinna precis på en gång.
fatcatknitsreat21013

Nu längtar jag om möjligt ännu mer efter semestern =)
Högaktningsfullt, eddy

Lämna en kommentar

Filed under eddy vill ha och kanske till och med har skaffat sig

Kommentera

