Woolly!

wolly1

Idag är det allt en fin tisdag. Min världsfina mormor fyller inte mindre än 90 år och henne har vi firat med pompa och ståt ska ni tro. Dessutom så har jag äntligen publicerat mönstret till min nya och supergosiga sjal Woolly, en stor och härlig kram man liksom bara vill gömma sig i nu i vintertider. Mönstret är speciellt designat för Ölands Ullcentrums tvåtrådiga ullgarn som är mjukt mot halsen men ändå har en härlig råhet och struktur. Garnet har liksom ett liv i sig som jag verkligen gillar och har bjudit mig på en väldigt trevlig stickupplevelse då jag arbetade med det. En extra rolig nyhet är dessutom att jag fått äran att få bli en del utav Ullcentrums designteam (Wihoo!) så mönstret kommer även finnas tillgängligt som ett sjalkit tillsammans med två härvor härligt garn i deras butik i de färger man helst önskar. Och då får man dessutom mönstret på köpet =).
I framtiden kommer det säkerligen dyka upp ännu fler mönster av mig i Ullcentrum-garn vilket jag är så himla glad över. Jag är verkligen väldigt förtjust i  dessa härliga garner!

woolly2

Till sjalen Woolly går det åt två härvor utav deras tvåtrådiga ullgarn och man stickar den uppifrån och ner och avslutar sedan med en härlig flätbård som görs samtidigt som avmaskningen. Den är stor och halvcirkelformad och har den där omfamnande känslan jag verkligen gillar hos sjalar. Garnet i sig har massvis av struktur och det förhöjs ännu mer utav det stickade mönstret på sjalkroppen som gör den lätt och luftig trots sin storlek. En klar sjalfavorit i varje fall i min sjalgarderob nu i vinter.

wolly3

Och för dig som inte har vägarna förbi Ölands Ullcentrum just nu och inte riktigt heller orkar vänta på mönstret så finns det även att köpa i min ravelrybutik både på svenska och engelska. Men jag rekommenderar er varmt att sticka den i detta härliga garn för det blir helt enkelt så himla bra!

Jag vill även rikta ett stort tack till alla mina teststickare för hjälpen med korrektur och feedback. Ni vet vilka ni är och att ni är fantastiska! Ha en fin tisdagskväll, min ska nu tillbringas i ishallen.
Högaktingsfullt, eddy

5 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

5 responses to “Woolly!

  1. Grattis!
    Som sagt; Sjalen är fantastisk!

  2. Kan du plocka bort mitt namn? är inte så van vid wordpress!

    • eddysblogg

      Hej:) tack för din fina kommentar. Jag kan tyvärr inte plocka bort ditt namn men jAg kan undvika att godkänna den. Då kommer varken den eller ditt namn att synas här:) stor kram eddy

Kommentera

