decembersemester

Jag har faktiskt just precis nu något så härligt som semester. Några dagar för mig själv att gå hemma och strosa, komma i julstämning, laga massa gott och sticka precis hur mycket jag vill! Några dagar att bara må gott helt enkelt och varva ner innan jag och topsvipan sätter oss på ett flyg till det stora amerikat. Iiiihhh! Jag kan knappt vänta!

I december har jag gjort massvis med roliga saker och tiden har bara flugit förbi. Här kommer en liten kik på vad jag haft för mig det senaste:

semesteridecember1

Jag har varit och femkampat på Liseberg med mitt dunderhärliga och spralliga garderobsgäng och var nästintill läskigt lyckosam på goldishjulen. Två fådda gratisbiljetter förvandlades efter två spel till gigantiskt twistpåse och en paradisask. Jag som liksom aldrig ens spelar för att jag tänker att man inte vinner =)

semesteridecember5

Jag och tofsvipan har varit och ätit en massa god mat på en massa trevliga ställen och på så sätt förgyllt vardagen ännu mer. Här ser vi en glad vipa på tekniktrendiga Pinchos och stämningsfulla Miss Sophie.

semesteridecember2

Jag och mitt makalöst grymma (och obesegrade) korpenkonståkningslag Team Online har haft årets första uppvisning och uppvisande utav vårt nya och nybakade tävlingsprogram. Med urtjusiga hårband har vi bara ett par veckor kvar till tävling och peppen är total! Å vad jag tycker om alla dessa tjejer!

semesteridecember3 copy

Som ni kanske inte undgått har jag en nästintill löjlig förälskelse till nycirkus och den senaste månaden har jag haft turen att få gå och se duktiga artister inte mindre än två gånger. Först ut var yxjonglerande Cirkus Alfonse med showen och Timber och nu i helgen Cirkus Eia med sin show Capas. Underbart! Hoppas på nya Cirque du Soleil shower till norden i vår =)

semesteridecember4

Och igår fick jag äntligen pynta mig 20talstjusig i lösögonfransar och påfågelfjädrar då det var dags för stor pampig personalfest. Gudomlig mat lagad utav våra fantastiska kockar (som dessutom råkar inneha några VM-guld i matlagning) underhållning och dans med minst lika tjusiga kollegor. Och som pricken över i, gissa vem som vann pris för kvällens bästa klädsel? =)

Nej hörrni, nu ska jag sätta mig och sticka en stund, äta knäck och lyssna på en härlig bok. För det är ju precis sådant man ska göra på sin decembersemester. Ta hand om er!
Högakntingsfullt, eddy

1 kommentar

Filed under den fabulösa vardagen

One response to “decembersemester

  1. Härligt, jag har bara fyra dagar kvar, till min semester!

Kommentera

