en nypa apelsin

God Jul alla underbart fina där ute i världen!
Idag är det inte mindre än självaste julafton och jag hoppas ni har det gudomligt bra bland nära och kära med julmust och tomtegröt i drivor. Själv njuter jag och tofsvipan av allt som det stora äpplet har att erbjuda och om det är någonstans de förstår sig på att fira jul så är det här.

Medan julen har nalkats så har jag suttit och knåpat ihop några stickade små apelsiner i ullgarn, med nejlikor och juligt band. Och som en liten julklapp från mig tänkte jag bjuda på receptet så ni alla kan sticka era egna. Kanske är det den perfekta lilla gåbort-gåvan, mellandagsstickningen eller fönsterdekorationen? Och om man vill kan man även sätta riktiga nejlikor i istället för de broderade. Då doftar det jul i hela huset!

God Jul till er alla, ta hand om er själva och varandra.
Högaktningsfullt, eddy

ennypaapelsin

Här kan man hämta mönstret både på svenska och engelska. Bara att klicka vettja:)

Lämna en kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

Kommentera

