jag vet så många fantastiska människor!

Jag vet så många fantastiska människor alltså. Vänner, familj, kollegor såklart men även alla ni som är mina vapendragare i den virituella världen. Ni är verkligen totalt fantastiska alltså! Lämnar fina kommentarer, hjälper till att teststicka mina mönster och peppar mig till tänderna. Jag hoppas ni vet hur mycket ni betyder för mig.
Det senaste har jag även fått ett gäng tokfina presenter som jag skulle vilja visa er idag. Vi kikar direkt tycker ja!

presentmonster130214
(Alla bilder tillhör designerna själva och är lånade från ravelry)

Som julklappar och födelsedagspresenter har jag strösslats med fina stickmönster som alla står högt på min måste-sticka-just-precis-nu-lista. Högst upp till vänster ser ni vifflas urfina nya kofta som jag också fick av just precis henne. Den heter Clara och är så himla fin med sina subtila flätor och rustika garn. Stor gillatumme på den! På vänster sida trånar den tjocka men ack så vackra koftan Bloomsbury som jag har varit sugen på länge. Jag har ett härligt vintervitt garn i stashkofferten som jag tror skulle passa utmärkt. Både den och koftan Vitamine D som ni ser längst  ner till höger fick jag i juklapp utav gulliga Ann-Charlotte. Vitamine D kommer definitivt hamna på stickorna till våren och jag tänker  mig den i koboltblått kalinka-lin jag köpte på Öland i somras. Tack! Längst ner till vänster ser ni sjal-ponchon Virajante som jag velat göra typ sen alltid. Detta var en present från min stickkompis på andra sidan atlanten, Cayenne och jag gjorde ett litet glädjehopp då den damp in i min inbox. Och det kan faktiskt hända att jag redan råkat lägga upp till denna i ett härligt garn jag köpt på Island… =)
Mönster är verkligen fantastiska små presenter och de är busenkla att ge till någon man tycker om direkt genom ravelry. Toppenbra faktiskt!

presentmarkorer130214

Och döm om min förvåning då ett litet paket med dessa fina handgjorda markörer dök upp i min brevlåda. De är helt enkelt fantastiska och übercoola på samma gång och de pryder redan varsin stickning. Designern till dessa skönheterna är ingen mindre än KnittingCookie och jag lyfter på hatten ännu en gång och niger mitt allra djupaste. De är verkligen så himla fina!

Så tack säger jag ännu en gång. Ni är verkligen helt fantastiskt generösa!
Jag vill även passa på att lyfta en utav de allra finaste kommentarer jag fått genom mina sju(!) år som bloggare. Den är från Kristina som skriver ”Din blogg och underbaraclaras är mina favoriter just nu”. Wow alltså! Att nämnas i samma andetag som en utav mina egna favoritbloggar är stort. Leendet som sträckte sig upp till öronen varade väldigt, väldigt länge. TACK!
Och faktiskt, presenter är magiska och jag uppskattar dem så himla, himla mycket ska ni veta. Men en härlig kommentar då och då tar mig även den till nya höjder och en sådan present är både lätt att ge och passar alla plånböcker. Jag ska själv verkligen försöka bli bättre på att strössla med dem, för jag vet hur himla glad jag blir när någon utav er tar er tid att skriva.  Jag lyfter på hatten till er alla, ni är makalösa!
Kram, kram kram!
Högaktningsfullt, eddy

2 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

2 responses to “jag vet så många fantastiska människor!

  1. Cayenne

    I’m so glad the pattern made you happy! I hope you had a good birthday! Looks like you have some fun knitting planned.

  2. H

    Vilket peppigt och bra inlägg att läsa på morgonen! :)

Kommentera

