bara två veckor kvar till årets stickfest!

Godmorgon alla tjusiga människor.
Hoppas ni har haft en bra start på dagen denna lördag. Själv sitter jag och sippar nybryggdkaffe och njuter av en stor skål yoghurt med färska blåbär samtidigt som jag filar på mitt kursmaterial inför årets upplaga av stickfest i väst! Bara två veckor kvar till det stora garnbonanzat ute på Grötö och det missar ni väl inte för guds skull. Det finns fortfarande några platser kvar till mina kurser, här hittar ni anmälan och mer information. Jag kommer hålla workshops i både hur man stickar sockor nerifrån och och med Judys Magic Cast On samt hur man stickar efter engelska mönster och det ska verkligen bli så himla kul! Jag hoppas jag får se många utav er där!

Och så klart så blir man själv heller aldrig fulllärd. Jag ska passa på att gå två kurser själv, i montering och frivoliteter, ledda utav två talangfulla tjejer och jag ser verkligen fram emot det så himla mycket. Och för dig som inte har tänkt gå någon workshop? Kom ut ändå vet jag! Här finns en stor garnmarknad med massvis av spännande utställare, bland annat kommer färgdrottningen tantkofta vara där och kommer lansera ett nytt garn tillsammans med hela två nya sjalmönster som jag designat. Det finns även en underbar terass att sticka på i solskenet och massvis med härliga stickare att nörda ner sig i mönster, garner och kvaliteter med. Det KAN ni ju bara inte missa?!.
Vi ses om två helger,
Högaktningsfullt, eddy

simplythebest130313
Sockor stickade nedifrån och upp med Judys Magic Cast On – mitt absoluta favoritsätt att sticka sockor!

4 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

4 responses to “bara två veckor kvar till årets stickfest!

  1. Hej Eddy! Jag var anmäld till din workshop 30 mars om engelska stickbeskrivningar och hade verkligen länge sett fram emot detta och att få besöka SiV som jag hört så mycket gott om. Men så var jag så klantig att jag glömde bort omställningen till sommartid och missade färjan … Där stod jag vid färjeläget med lång näsa. Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, jättetråkigt med deltagare som bara uteblir! Naturligtvis ska jag betala avgiften ändå och har mejlat arrangörerna om detta. Nu undrar jag bara om du hade något kurskompendium eller andra tips som kan förmedlas i efterhand? Skamsna hälsningar från Ingrid

    • eddysblogg

      hej! å vad tråkigt att du missade färjan, så himla snopet! ja, vi väntade en stund på dig men insåg sedan att du nog inte kommer… jag har lite material jag kan skicka över till dig i veckan. är tyvärr inte hemma just nu och har ingen tillgång till det. vart ska jag skicka? kram eddy

  2. Inola

    Hej igen! Det löste sig tydligen så bra att någon annan kunde hoppa in i mitt ställe och det gläder mig. Har alltså inte behövt betala, MEN ersätter dig självklart om jag kunde få del av kursmaterialet så här i efterhand. Skulle vara så kul att äntligen komma igång och sticka ”på engelska”. Vi kan väl fortsätta kommunikationen via e-post – jag har ingrid.ch@telia.com

Kommentera

