retro chic och vintage polaroid

Godmorgon allesammans där ute i stugorna. På sista tiden har jag spunnit, oj vad jag har spunnit! Jag har helt klart fått upp ögonen för att spinna den här våren på ett sätt jag aldrig tidigare haft. Ull liksom! Och i mitt andra postpaket från fatcatknits fiberklubb låg det två störtsköna härvor i falklandsull som jag direkt kastade mig över för att förvandla till fluffigt garn!

vintageretro1

Först på rocken blev Vintage Polaroid, en ljuvlig top i 50 nyanser av brunt jag faktiskt aldrig själv hade valt (jag är ju en färgsprakande tjej!). Men jisses vad fin den blev och de varma gulbruna tonerna kan nog vara de finaste jag någonsin sett! Det blev en enkel gradient 2-ply på 385 meter och jag tror den skulle göra sig väldigt fint som sjal så småningom.

vintagephoto1

Och så fort garnet ovan var avhärvat så hamnade istället den mer poppiga Retro Chic på spolen där klara orangea färger trängdes med mättade plommontoner. Och den blev tillslut så löjligt fin att jag hoppade högt av glädje då den nystades upp för att jag skulle kunna sätta stickorna i den på direkten. 320 meter och en 2-pky gradient här också men denna ska nog faktiskt få lov att bli en simpel halsduk. Sådana har jag alldeles för få utav.

retrochick1

Nej nu måste jag ila iväg till spinnrocken igen. Där sitter nämligen en härva färgsprakande sockgarn och väntar på mig.
Ha en härlig onsdag vänner!
Högaktningsfullt, eddy

4 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

4 responses to “retro chic och vintage polaroid

  1. Undrar lite stilla hur man vet hur många meter man spunnit?

  2. eddysblogg

    Jag har ett härveträ som jag nystar upp det på å då kan jag enkelt räkna antal varv och gångra det med längden på trät. Smart va:)

  3. windybrookspinner

    This is gorgeous!

Kommentera

