trianglar, trianglar, älskade trianglar!

För nära ett år sedan såg jag en bild på en världsfin halskrage på ravelry. Det var Bergen Cowl designad av Carrie Bostick Hoge. Den  där ska jag göra någon gång tänkte jag och glömde snabbt bort det igen. Men under min avancerade garnbotanik i New York i julas föll mina ögon på två underbara härvor angora-merino inne på Lion Bramd Yarn Studio. Och efter att ha strukit fingret över det fluffigt och ljuvligt mjuka nystanen så visste jag direkt att dessa gick ju inte att motstå. Bilden på Bergen Cowl fladdrade i raket fart förbi på näthinnan och jag visste på momangen att det var en sån jag skulle göra….

MEN, jag hade varken mönstret eller bilden eller wifi för den delen, så jag fristylade min halskrage istället. Det enda jag kom ihåg egentligen från bilen (eftersom jag aldrig hade haft tillgång till själva mönstret) var att det var en halskrage med gula trianglar på. Så snabbt och lätt ritade jag upp mina egna trianglar, räknade ut min masktäthet med en liten provlapp och satte igång och stickade på direkten. Och vet ni, jag blev så nöjd! Den blev klar på två dagar och jag använde den flitigt hela förra vintern (varför har jag inte visat bilder förrän nu egentligen?). Den är varm och mjuk och fluffig och jag blir lycklig av att se på den. Låt oss hoppas på en snöig vinter även nästa år men först vill vi ha en lång och varm sommar, sommar, sommar!
Högaktningsfullt, eddy

trianglescowl1
trianglecowl2

5 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

5 responses to “trianglar, trianglar, älskade trianglar!

  1. Vilken underbar färgkombination och vilket underbart mönster, jag förstår att du hoppas på en kall vinter! ;-) Tack för peppen om min kofta, jag hoppas på att få den klar snart.

  2. Den där färgkombinationen är verkligen fantastisk. Någon gång borde jag göra något i den själv och inte bara dregla över andras alster.

  3. Åh så fin! En sån lägger jag genast till på min att sticka-lista :)

  4. Så god den ser ut och så knasigt det var att se snö nu, härliga färger på halskragen.

Kommentera

